Kjell beställde som så många andra en iPhone 4 från Tre. Som bekant hade Tre och även de andra mobiloperatörerna som säljer iPhone 4 leveransproblem. En del säljare, bland annat på Tre, lovade leverans datum X, nästa vecka o.s.v., trots att inga bekräftade leveransdatum för iPhone 4 fanns från Apple. Givetvis blev kunderna missnöjda när veckorna gick och ingen telefon dök upp.
Tres Facebooksida har en hel del kommentarer, frågor och svar om leveranstid. Eftersom jag själv också beställde en iPhone 4 från Tre, så kan jag säga att mitt intryck är att beskeden på Facebooksidan är mer korrekta än de svar som kundtjänst ger via telefon.
Hatten av för Kjell som utnyttjade sin konsumentmakt och inte accepterade den kundbehandling han utsattes för. Höj volymen och se Kjells film nedan.
Content & SEO manager. Tidigare mjukvaruutvecklare C++, Java, Android. Utvecklar även för webben med PHP/MySQL/WordPress. Driver flera olika sajter och bloggar. Flitig användare av iPhone och Android.