Problem med iPhone 4 beställningar hos Tre?

Tre verkar ha någon form av problem med sina iPhone 4 beställningar eller allra minst något strul med sitt beställningssystem. Jag fick nämligen mailet nedan alldeles nyss som meddelade att det inträffat ett problem med min beställning och att den därför inte kommer med i första leveransen, utan skickas 12 augusti istället.  Dock tror/hoppas jag att jag INTE är drabbat av detta.

iphone 4 framsida sidaFöljande har hänt:

Artikeln fortsätter under annonsen


  1. Jag beställde en iPhone 4 32 GB via nätet på Tre.se i fredags 30/7 kl 00:07.
  2. Igår söndag 1/8 fick jag via mail en bekräftelse på att min order hade skickats
    “Din beställning är nu skickad. Paketet kommer att levereras till ditt utlämningsställe om ca 2 arbetsdagar.”
    I mailet fanns också en länk till paketspårning hos posten.se där statusen visade att paketet hade lämnats in.
  3. Idag 2/8 på förmiddagen visar postens status att paketet finns på mitt utlämningsställe.
  4. Senare idag 2/8 får jag det märkliga mailet nedan som berättar att min leverans är försenad. Rätt motsägelsefullt, minst sagt!

Jag hoppas nu verkligen att min iPhone 4 och SIM-kortet skickas i samma paket OCH att paketet ligger på utlämningsstället.

Någon som kan bekräfta eller dementera att Tre skickar iPhone 4 och SIM-kort i ett och samma paket?

Uppdatering 2010-08-05: Jag fick bara SIM-kort, INGEN iPhone 4 från Tre

Mail från Tre om möjligt leveransproblem

———- Vidarebefordrat meddelande ———-
Från: Onlineorder <onlineorder@tre.se>
Datum: 2 augusti 2010 16.50
Ämne: Angående din iPhone 4 Beställning
Till:
Hej

Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.

Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig med detta.

Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade

Med vänliga hälsningar, 3

11 comments for “Problem med iPhone 4 beställningar hos Tre?

  1. Jag är imponerad över att ni fått svar från onlineorder. Jag har skickat tre mail till dem nu. Fredag 30/7, Måndag 2/8 och tisdag 3/8.
    Har inte fått svar på något av dem.

  2. 3 verkar ju ha NOLL KOLL på sina beställningar eller beställningssystem eller så ljuger de en rakt upp i ansiktet!
    Beställde 32GB iPhone 4 direkt i 3 butiken i Sollentuna innan kl 12 på dagen i fredags. Du kan hämta den här på måndag, sa de. Åkte dit i måndags. Till min stora besvikelse fanns ingen telefon att hämta ut där. Den kommer skickas till dig istället och kommer senast på onsdag. Ringde kundtjänst i tisdags för att få ett kollinummer på försändelsen och då sa de att ordern inte var skickad än och kan ta 2 veckor! TVÅ VECKOR! Pratade med butiken och de gav mig ett nytt besked igen: På fredag eller nästa vecka SENAST, sa de. Någon annan som råkat ut för samma sak?

    En komisk sak är att när de berättade att telefonen kommer skickas till mig när jag var i butiken i måndags nämnde de inget om sim kort. Det var JAG som nämnde att jag måste ha ett micro sim kort. De verkade helt ha glömt det och de gav mig ett micro sim i butiken 🙂

  3. Då iPhone 3gs släpptes 2009 gick känslorna höga bland köparna hos Tre. Apple hade svårt att leverera och Tre tog emot beställningar på löpande band. Snart uppdagades att somliga köpare fick vänta längre på sina telefoner medan de med senare beställningar gick före i kön. Forumen var fyllda av upprörda kunder. Även i år verkar Tre ha strulat till sin orderkö. 2009 var undertecknad en av dessa förbannade kunder. Årets iphonekö vittnar om liknande problem.

  4. Jag fick hade inga problem med min order, dock så var jag ny kund hos 3 och därför gick man före i kön, alla bolag vill ha så många nya kunder som möjligt och just på grund av detta så finns det en risk för att saker o ting har gått som de gjort, jag är mycket nöjd iaf och har inga problem med support, telefon eller någonting. 😀

  5. Jag är också ny kund hos tre och beställde min 32GB runt 06:00 tiden den 30/7. När jag gjorde beställningen stod det att leverans beräknas inom 2-3 dagar.

    Jag har fortfarande inte fått telefonen, under mina e-post meddelanden med kundservice har de meddelat att jag tillhör gruppen som skall få sina telefoner från första leveransen, som då skulle ske för 1½ vecka sedan.

    aaa vad säger man!?

Lämna ett svar till nucleo Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *