Ni som följer bloggen har säkert läst om det befarade problemet med min iPhone 4 leverans från Tre.
Idag åkte jag 10 mil för att hämta ut min iPhone 4 på posten. Till min stora besvikelse var det bara ett kuvert med ett SIM-kort från Tre, alltså INGEN iPhone 4. Ringde genast Tres kundtjänst som förklarade att vissa order hade blivit fel och att endast SIM-kort skickats ut. Enligt kundtjänst fanns en del iPhone 4 i lager centralt hos Tre, så enligt dem skulle min iPhone 4 skickas “snarast möjligt”, åtminstone innan 12 augusti som nämndes i mailet.
Nu är det bara att vänta, suck… Någon mer som drabbats av samma problem?
Content & SEO manager. Tidigare mjukvaruutvecklare C++, Java, Android. Utvecklar även för webben med PHP/MySQL/WordPress. Driver flera olika sajter och bloggar. Flitig användare av iPhone och Android.
Beställde iPhone 4 ifrån 3 med 3Kontant i Söndags. Har inte hört ett knyst ifrån dem. Skickade mail till har fortfarande inte fått nåt svar. Har de ens några på lager? Inte fått någon avi heller.
Beställde min 00.05 30 juli. Senaste arga samtalet med kundtjänsten resulterade i att jag fick reda på att min order blev manuellt registrerad 31 juli och att jag står i kö utan bekräftat leveransdatum. 1-2 veckor kanske, sa dom.
Dags att sparka webb och lageransvarig?
Hur kan ett företag som håller på med högteknologisk verksamhet ha så fruktansvärt dålig koll på sina egna system?
Är mycket missnöjd med mitt val av operatör…redan innan jag börjat betala något…det är fan bottenrekord.
[…] Uppdatering 2010-08-05: Jag fick bara SIM-kort, INGEN iPhone 4 från Tre […]
De har inte dålig koll på systemet, de vet precis vad de gör. De försöker vinna tid, vilket de är välkända för.