I början av december 2007 hjälpte jag min syster att beställa en Helsingborgs IF halsduk från Sports & profile (de får ingen länk och nej jag hejar inte på HIF). Det skulle vara en julklapp och Sports & profile lovade leverans innan jul. “Leverans sker normalt inom 10-12 arb.dagar.” stod det på hemsidan och “beställ senast 13/12 för lev innan jul”. Framåt 19-20/12 spred sig oron då halsduken fortfarande inte dykt upp. Kom halsduken innan jul? Givetvis inte. Fick man något mail från sport & profile om det? Nej. Som parentes kan nämnas att jag beställde julklappar från Adlibris också och trots att jag beställde därifrån nästan i sista sekunden, så höll de sitt leveranslöfte. Böckerna kom innan jul. Bra jobbat Adlibris (de är värda en länk!).
Den 18 januari hade fortfarande inget halsdukspaket kommit och jag mailade jag Sport & profile enligt instruktioner på deras hemsida. Inget svar. Mailar igen den 21 januari, denna gång för säkerhets skull till 2 olika adresser. Fortfarande inget svar. Den 27 januari mailar jag en namngiven person på deras hemsida, som jobbar på ett av deras kontor för att höra om han kan hjälpa mig att kolla upp ärendet. Idag den 11 februari har jag fortfarande inte fått något svar via mail från någon på Sports & profile. Således mailar jag åter idag och meddelar att jag nu väntat ca 9 veckor på leverans och 3 veckor utan mailsvar och att detta är helt oacceptabelt.
Döm om min förvåning när jag går igenom dagens post och hittar en postavi. Är det sant?
Man kan ju acceptera om det blir fel ibland eller att posten missat på något sätt, men att inte meddela kunden om utebliven leverans och att inte svara på mail på 3 veckor är under all kritik. Kan ju tillägga att detta företag driver webbshop åt de flesta stora sportföreningar i Sverige, så lite högre nivå förväntar man sig. Skärpning!
Content & SEO manager. Tidigare mjukvaruutvecklare C++, Java, Android. Utvecklar även för webben med PHP/MySQL/WordPress. Driver flera olika sajter och bloggar. Flitig användare av iPhone och Android.
[…] Min svåger blev till slut nöjd och glad, för vi fick en gratis keps på köpet, plus att sports & profile skickade en extra halsduk. Men sport & profiles leveransgaranti var alltså inte mycket att hänga i julgranen. De lyckades heller inte meddela att ett leveransproblem förelåg. Mer om problemet med leveransen från sports and profile. […]