T-Mobile (Deutsche telekom) försöker hindra andra företag från att använda färgen magenta i sina logotyper. Denna gången är det Engadget mobile som fått brev från tyska jurister. Sedan tidigare har T-Mobile stämt Telia för deras färganvändning.
Jag kan inte bedöma de tyska juristernas kompetens i sakfrågan, men undrar vem som tog beslutet att dessa färgaktioner är befogade och värda juristpengarna? Är det värt allt spott och spe T-Mobile nu får utstå, bara för att de försöker försvara sin användning av en riktigt ful färg? I Nederländerna finns en sajt helt dedikerad åt färgen Magenta (Free magenta). Jag kan inte språket, men förstår budskapet. Själv vill jag bidra med följande budskap.
Tack till T-Mobile för färginspirationen.
Content & SEO manager. Tidigare mjukvaruutvecklare C++, Java, Android. Utvecklar även för webben med PHP/MySQL/WordPress. Driver flera olika sajter och bloggar. Flitig användare av iPhone och Android.