Webbsajten biotider har sedan länge presenterat aktuellt bioprogram för hela landet och med ett enkelt klick har besökaren kommit vidare till SF:s bokningssida. Häromdagen bestämde sig SF för att aktuell bioprogram inte är “allmängods” och hindrar numera biotider från att hämta aktuell bioprogram från SF:s hemsida. Tråkigt för biotider som nu stänger sin sida, tråkigt för de SF-besökare som tycker SF:s hemsida suger och tråkigt för SF som nu får färre biobesökare? 😉
SF: “Vi har inget emot att man länkar till vår sida, men då ska man komma genom ytterdörren och inte djuplänk”. Ja SF, varför ska man göra det enkelt för den som vill boka biljetter, när man istället kan göra det krångligt?
Djuplänkning är en av de mest effektiva annonsformerna för att få till ett avslut, så i grund och botten handlar allt givetvis om att SF exponerar reklam för färre besökare och “förlorar” därmed intäkter på djuplänkar. Själv är jag dock fundersam om den kundkategori som går in på biotider för att boka bio är särskilt mottaglig för reklam om bredband, godis och lägstabudauktioner?
Content & SEO manager. Tidigare mjukvaruutvecklare C++, Java, Android. Utvecklar även för webben med PHP/MySQL/WordPress. Driver flera olika sajter och bloggar. Flitig användare av iPhone och Android.