Kreativ reklam med folks webbkameror, Atavahuset

Idag hittade jag en helt galen, men coolt kreativ webbreklam. Försäkringsbolaget Atava, står bakom webbplatsen Atavahuset. Idén går ut på att folk kan sända ut sin webbkamera som en tv-kanal, rakt ut på hemsidan så alla kan se. Huset har plats för 9 hyresgäster med webbkamera åt gången. De olika sändningarna betygsätts av besökarna. De bästa hyresgästerna vinner priser och de sämsta får lämna plats till nya hyresgäster. Mycket Big brother känsla och fantastiskt larvigt, men fängslande. Såhär kan det se ut när Robert är igång.

Atavahuset

Artikeln fortsätter under annonsen


Just nu är bara Carl igång i Atavahuset, men å andra sidan verkar den mannen aldrig vara tyst. Han kör en något utflippad stil, men vem vet, kanske är det ett vinnande koncept? 😉

5 comments for “Kreativ reklam med folks webbkameror, Atavahuset

  1. Är inte han lite ute? Stoppa in lite föredetta TV-gubbar tycker jag. Staffan Ling kanske, han som ledde Femettan? Eller han Hajk-gubben, Bengt Alsterlind. Tjipp ni vet! Seriöst skulle jag nog helst vilja se Robert Gustavsson (Parlamentet).

  2. Jo, ute är nog lite att ta i förstås. Det känns som konkurrensen har hårdnat och det är inte längre lika lätt att sticka ut från mängden. Fördelen med hans nuvarande position, som han förvisso i mångt och mycket säkert jobbat hårt för, är att så fort han startar ett nytt projekt, så triggar media igång och det blir mycket gratis reklam. Man bör också tänka på att många så kallade proffsbloggare har ett projekt-team bakom sig, som sköter mycket planering, tekniska lösningar etc.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *